Využití AI v praxi realitního makléře

Umělá inteligence a strojové učení jsou stále více používány v různých oblastech života a podnikání. Reality nejsou výjimkou. Již nyní mohou makléři využívat umělou inteligenci k vylepšení svých služeb a obchodního modelu. Jedním z hlavních způsobů, jak jim může umělá inteligence pomoci, je zjednodušení a zrychlení práce spojené s prodejem nemovitostí. Obecného seznámení s aktuálně dostupnými nástroji se týkal také seminář, který vedl Honza Štohanzl.

muž vs umělá inteligence
muž vs umělá inteligence

Na semináři o využití AI v realitních službách bylo řečeno, že tyto nástroje mohou být velmi užitečné pro přípravu textů, jako jsou marketingové materiály a kampaně nebo inzeráty nabízející nemovitosti. Jedním z těch aktuálně nejdůležitějších nástrojů je ChatGPT, který dokáže generovat texty, odpovídat na otázky, a dokonce vést konverzace s uživateli. To vše zvládne i v češtině. Využití ChatGPT pro přípravu textů má řadu výhod jako je rychlost a konzistentnost textů. „Makléřům pomůže s tvorbou kvalitního a srozumitelného článku, inzerátu nebo například mailu. To samé platí v případě, pokud potřebujete pomoci s přípravou cizojazyčného textu pro vaší zahraniční klientelu,“ říká Jan Štohanzl ze skupiny G8 Reality.

Kromě ChatGPT byly představeny i další AI nástroje, které mohou být využity v realitních službách. Jedním z nich je například Studio D-ID, pomocí kterého lze vytvářet videa z jediné fotografie a doplnit je jakýmkoliv hlasovým doprovodem. Bez problémů si poradí i s češtinou.

Dalším byla webová aplikace Cleanup Pictures, která dokáže z fotografií pomocí umělé inteligence odstranit nežádoucí předměty. Takový nástroj najde uplatnění především při dodatečných úpravách fotografií prodávaných nemovitostí. Interior AI pro změnu pomůže s virtuálním stagingem, tedy úpravou interiérů po nafocení. Téměř nekonečné možnosti se otevírají s využitím služby Midjourney, která pomocí umělé inteligence generuje obrázky na základě textového zadání.

„Umělá inteligence ale do budoucna dokáže pomoci také se stanovením ceny nemovitosti nebo identifikací zájemců o konkrétní typ nemovitosti. Pro makléře tak skýtá celou řadu velice užitečných nástrojů, díky kterým mohou být efektivní a minimálně o krok napřed před konkurencí. Při pohledu do blízké budoucnosti se zdá být škála možností této technologie prakticky neomezená,“ dodává Jan Štohanzl.

Tento článek byl ze zhruba 70% vytvořen pomocí ChatGPT.

Zdroj: RE/MAX G8 Reality

Rubriky: Reality

Rychlý kontakt:

Sdílet článek:

Mohlo by vás zajímat

Podívejte se na mé další články

spoluvlastnictvi2
Reality
3
oko

Spoluvlastnictví nemovitosti, 2.díl: Když se s…

Spoluvlastnictví nemovitosti může na první pohled působit jednoduše – dokud nenastane první zásadní neshoda. Co když jeden z majitelů odmítá…
spoluvlastnici freiberg
Reality
5
oko

Spoluvlastnictví nemovitosti, 1.díl: Jak se do…

Dědictví nemovitosti často znamená i dědictví komplikací. Když dům nebo byt připadne více lidem, stávají se z nich spoluvlastníci. To…
spoluvlastnictvi2

Spoluvlastnictví nemovitosti, 2.díl: Když se společné dědictví komplikuje

spoluvlastnici freiberg

Spoluvlastnictví nemovitosti, 1.díl: Jak se domluvit a co je nutné vědět